7- 11 juni Kasane, camping op Chobe safari Lodge - Reisverslag uit Kasane, Botswana van RemcoKarinTimme Pasman - WaarBenJij.nu 7- 11 juni Kasane, camping op Chobe safari Lodge - Reisverslag uit Kasane, Botswana van RemcoKarinTimme Pasman - WaarBenJij.nu

7- 11 juni Kasane, camping op Chobe safari Lodge

Door: Karin,Remco en Timme

Blijf op de hoogte en volg RemcoKarinTimme

11 Juni 2015 | Botswana, Kasane

7-11 Juni: Kasane
In Kasane kunnen we weer inkopen doen en wordt de auto gemaakt. Het kost wat tijd om dit geregeld te krijgen maar gelukkig zijn de kosten in vergelijking met Nederland fors lager. De 2 voorwiel armen worden vervangen, de 2 onderdelen moeten uit Francistowm komen dat zo’n 600 km zuidelijker ligt. Maar ook dat is geen probleem, de volgende ochtend zijn ze er al.
We hebben een camping op een luxe lodge en verwennen ons met het uitgebreide buffet. Tijdens de reparaties doen Karin en Timme lekker schoolwerk, spelletjes, brief schrijven, website bijwerken, foto’s op computer zetten etc.
Op de avond van onze aankomst in Kasane kunnen we ook weer bellen. Helaas krijgen we vervelend nieuws over Karin’s vader. Hij heeft prostaatkanker. De komende weken volgen diverse vervolgonderzoeken en wordt duidelijk wat ze eraan gaan doen. En of er geen andere plekken gevonden worden. Een spannende tijd volgt dus. Gelukkig kunnen we bellen en is er skype maar om niet even langs te kunnen valt ons allen zwaar... Dit betekent naar alle waarschijnlijkheid ook dat we de camper niet eind augustus in Zuid Afrika gaan overdragen. Hun reis wordt voorlopig uitgesteld.
Toevallig komen we de familie Kostverloren tegen Zij reizen ook met een zoon die even oud is als Timme. Beide jongens hebben wel behoefte om samen te spelen en we blijven dan ook een dagje langer.
Ook bezoeken we nog de Chobe riverfront (onderdeel van het National Park). We worden getrakteerd op sabel antilopen, olifanten (veel!), giraffen (wel 50 bij elkaar!) en ook nog leeuwen. We zetten de camper neer bij de leeuwen en hopen op wat actie maar die blijft uit.
Met schone was, volle tanke, volle koelkast, volle watertank etc zijn we klaar om Botswana te verlaten. We houden van dit land met zijn prachtige natuur, vriendelijke mensen en ongecompliceerd leven. Je voelt hier veel minder spanningen (tussen rijk/arm en wit/zwart) die je bijvoorbeeld in Zuid Afrika wel voelt. We zijn benieuwd hoe Zimbabwe ons wat dat betreft gaat bevallen, de verhalen die we horen zijn soms positief, soms negatief.

• 11 Juni 2015 - 16:57

Karin Pasman:

Lieve reizigers,

wat een schitterende reis zijn jullie aan het maken!! Ondanks de pech met de auto, die jullie nu al een paar keer hebben gehad maar die gelukkig ook toch steeds weer snel gefixed kan worden. Wat jullie in Botswana hebben meegemaakt is al genoeg voor een hele reis!! Zoveel dieren, vooral in Savuti, ongelooflijk. Dapper van Timme (en van jullie ;)) om bezig te zijn met het schoolwerk.

Om de foto's te zien heb ik de link gekopieerd in de adresregel van Google want anders lukte het me niet. Schitterende foto's, mooier kunnen ze niet zijn! Vooral die van de olifanten en van de leeuwen (vanuit de camper!) vind ik indrukwekkend.
    veel liefs ook van Jan/opa Klimmen,
    Karin/mama/oma Klimmen

ps Timme er liggen hier al heel wat dierenplaatjes van Freek Vonk voor je klaar!

• 13 Juni 2015 - 21:11

Beryl:

Hoe was de grensovergang? Die van ons was relatief snel. Alleen chaos! Zoveel kantoortjes om te betalen en stempels te krijgen. Pff

Groetjes van ons

• 22 Juni 2015 - 14:33

Bas En Nanny:

Hallo Remco, Karin en Timme,
    We genieten van jullie reisverslagen. Wat zien jullie veel.
    Maar wat een naar bericht over jouw vader, Karin.
    Dan is herverkiezing om ze ver te zitten. Gelukkig kunnen er wel contacten gemaakt worden.
    En afwachten hoe het. Verder gaat. sterkte!
    We wensen jullie toch een hele fijne tijd daar.
    Heel veel liefs voor jullie van ons, Bas en Nanny