Sydney-Townsville - Reisverslag uit Sydney, Australië van RemcoKarinTimme Pasman - WaarBenJij.nu Sydney-Townsville - Reisverslag uit Sydney, Australië van RemcoKarinTimme Pasman - WaarBenJij.nu

Sydney-Townsville

Door: Timme

Blijf op de hoogte en volg RemcoKarinTimme

25 Augustus 2008 | Australië, Sydney

20 juni-22 juli

Vanuit ons super appartement nabij Darling Harbour hebben we de eerste paar dagen een beetje de toerist uitgehangen in Sydney. Darling Harbour, Bondi beach, Manly beach met de ferry, Opera House, een echte aussie bbq bij Justin en Katja, etc. Wel is het hier winter en hebben we iets te weinig warme kleren meegenomen.

En tussendoor opzoek naar een camper. Dat viel nog niet mee.Via internet hadden we het nodige voorwerk gedaan maar de meeste campers waren ex-rentals en van binnen super goedkoop ingericht, te veel kilometers en veels te duur. Nog een prive camper bekeken van een oudere dame 60 km buiten Sydney in Berowra Waters. Een leuk plekje maar deze camper was te klein. Uiteindelijk 200 km boven Sydney bij Australian Moterhomes onze 'bus' gezien en gekocht. 85.000 km op de teller, 3 jaar oud, van een particulier dus van binnen prima en degelijk ingericht etc. Nu nog de financiering regelen en uiteindelijk op vrijdag 27 juni konden we hem ophalen. Tja omdat geld overmaken van NL naar Aussie iets langer duurt mochten we nog niet ver weg want als het geld binnen was kregen we alle papieren mee. Maar wel al een heerlijk weekend genoten van ons nieuwe huis. We hebben even gerekend maar de komende 7 maanden leven we in onze badkamer!!! Tja zo'n mooi, groot huis in Elsloo en wat gaan we dan doen. Maar onze badkamer die inmiddels omgedoopt is tot 'de bus' bevalt super.
In Sydney waren we al bij de world famous IKEA geweest voor diverse inrichtingszaken als pannen, bestek, beddegoed etc. etc. Wat heb je toch veel nodig als je een leeg 'huis' hebt. We verlieten Sydney dan ook met een overvolle huurauto. We krijgen een uitgebreide uitleg over alles en 2 uur laten rijden we dan eindelijk weg. En voelen ons super, de reis gaat nu echt beginnen!!! Maandag de officiele papieren getekend en nu is 'de bus' dan ook echt van ons.
We verlaten de regio Sydney en toeren de komende weken richting Townsville.
De eerste dagen staan hoofdzakelijk in het teken van wennen aan de camper. Hoe werkt alles,wat is handig,hoe gaat het met Timme,waar bergen we alles op, en wat moeten we nog kopen.
Omdat het geen al te best weer is, geregeld regen en koud, besluiten we sneller naar het noorden te rijden met de gedachte dat het wel warmer en droger wordt. Helaas blijkt uiteindelijk dat het zelfs in Townsville nog steeds regent. Onderweg kopen we wat warme kleren bij, een deken voor Timme, dichte slofjes want zijn sandalen zijn toch wel wat koud en hij wil geen sokken in z´n sandalen aan...
In Brisbane,1000 km boven Sydney, bezoeken we de beroemdste Australia Zoo. Opgezet door wijlen Steve Irwin. Een super mooie dierentuin die hoofdzakelijk in het teken staat van echt contact hebben met de dieren. De beroemde krokodillen show in het Crocoseum is zeker de moeite waard. Timme kijkt z´n ogen uit en aait de dieren in de kinderboerderij. De varkentjes zijn wel favoriet, evenals een gestripte jeep waar Timme stoer achter het wiel kruipt.
We besluiten de komende dagen door te rijden naar Hervey Bay. Hier komen de walvissen dicht aan de kust en we hopen hier dan ook een boottocht te maken. Het weer blijft maar matig dus op naar de zon...
Helaas inh Hervey blijkt dat de walvissen nog in het zuiden zitten. Bij Sydney hadden we ze ook kunnen zien maar we dachten dat het hier beter zou zijn. Het duurt nog een dag of 14. Tja, foute keus dus maar goed in West Australie nieuwe kansen.
Via diverse mooi plekken, mooie maar koude stranden, nationale parken komen we dan medio juli aan in Airlie beach, gelegen bij de Whitsunday Islands. HIer blijven we op een luxe camping staan omdat we Timme wel willen verwennen op z´n 1e verjaardag.
Onderweg gaan we nog een paar dagen naar Eungella NP platypus kijken en wandelen.
En dan is het eindelijk maandag 14 juli.

• 25 Augustus 2008 - 14:04

Anke Verstappen:

Hey allemaal,

Ik vind het erg leuk dat nu eindelijk ook het verhaal bij alle mooie foto's kan lezen:)

Nn, ik zie dat Timme al een goed gevoel voor mode heeft ontwikkelt.. geen sokken in zijn sandalen dragen (doe je goed!!):P

nja, ik ga nu ff alle andere verhalen lezen.. en hier in Nederland is niks speciaals gebeurt, dus dat kan ik jullie niet vertellen.

xx Anke