Laatste deel van ons reisverslag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van RemcoKarinTimme Pasman - WaarBenJij.nu Laatste deel van ons reisverslag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van RemcoKarinTimme Pasman - WaarBenJij.nu

Laatste deel van ons reisverslag!

Door: Timme

Blijf op de hoogte en volg RemcoKarinTimme

22 April 2009 | Australië, Sydney

Beter laat dan nooit:

dinsdag 16 december
Vandaag hadden we een echte 'vakantiedag'. Heerlijk, in de zon, ontbeten met pannenkoeken terwijl de kangoeroes op een paar meter vandaan van ons zaten de grazen. Remco is daarna gaan hardlopen op het strand, dat maar liefst zo'n 10 meter achter de bus begint. Karin en Timme hebben eerst heerlijk in de speeltuin gespeeld. Timme is dol op de trampolines. daarna zijn we naar de kinderspeelplek gegaan waar van 10-12.00 uur spelen en knutselen was. Timme heeft heerlijk met al het aanwezige speelgoed gespeeld en lekker gekleurd met de oudere kinderen. Rond 11.00 uur zijn we gegaan want het was fruit en slaaptijd. helaas heeft Timme maar even geslapen, een powernap van 20 minuten. Maar wonderbaarlijk genoeg had hij de hele dag geen last van slaaptekort. Na de lunch, heerlijk vers brood, zijn we eerst op het stand gaan spelen. Heerlijk in de branding lekker nat worden. Timme tot op zijn romper. Maar dat maakte niks uit want daarna zijn we naar het zwembad gegaan. eerst lekker in het buitenbadje van 20-30 cm diep wat rondlopen etc. En toen in het warme binnenbad, 33 graden. Timme heeft weer flink gesprongen, gespetterd etc. En als afsluiting natuurlijk een bbq. Met mais,worstje voor Timme en aardappeltjes. Het valt ons op dat het vakantieseizoen begint. Er wordt veel meer en uitgebreider gebbq-d. En dan heerlijk naar bed. Timme slaapt vrij snel in maar hij is dan ook flink afgemat. Papa en mama hopen op een lange nacht.

woensdag 17 december
Maar helaas. Nu weten we het zeker. Als Timme een hele maiskolf gegeten heeft krijgt hij buikpijn. En dus is hij een paar keer wakker geweest. Voorlopig dus maar geen maiskolf en hij vindt ze toch lekker. Na het ontbijt, waarbij een kangoeroes zo brutaal was dat hij het brood van Timme's bord af at, gaan we nog een keer zwemmen en springen op de trampoline. Dan even in Pambula thee en koffie drinken met kiwi's voor Timme. En dan op weg naar Batemans Bay dat op 60 km ligt van de plek waar we morgen om 12.30 uur een afspraak hebben voor de verkoop van de camper. Helaas begint het als we onze boterhammen voor de lunch op hebben flink te regenen. We hangen dus maar een beetje rond in de shoppingmall voordat we naar de camping gaan. Op de camping nog even de laatste schoonmaakklusjes doen. Timme en papa leggen de worstjes op de bbq en mama maakt heerlijke wortelstamppot. 's Avonds nog even de laatste kerstversieringen weghalen want het moet geen kermiswagen lijken. En nu maar hopen dat hij morgen is verkocht. Of overmorgen want dan hebben we nog een afspraak, weer 60 km noordelijker. Beiden serieuze kandidaten, de 2e heeft zelfs een afspraak gemaakt voor een technische keuring, tja helaas pindakaas als hij dan dus al verkocht is...

donderdag 18 december
Na het ontbijt, waar Timme deze keer door 3 papegaaien last gevallen werd, die wederom zijn brood pikte, doen we de laatste schoonmaak klusjes en rijden vervolgens naar Ulladulla. Hier hebben we om 12.00 uur een afspraak met kopers. Timme slaapt nog dus eerst maar even de buitenkant bekijken. Nadat even later ook de binnenkant is bekeken is hij al verkocht. Binnen 10 minuten was de deal rond. Dan natuurlijk nog diverse zaken regelen mbt de overdracht etc. Op maandagochtend 5 januari gaan we even langs zodat ze kunnen kijken of hij bij hun door het hek past. En op 8 januari is de overdracht.
Heerlijk gevoel dat dat geregeld is. En dat hebben we gevierd met een heerlijke milkshake en taart. Uit eten daarna had weinig zin want we zaten vol. Dus maar even op de camping gegeten. Met nog een flinke onweersbui. We hebben internet gekocht maar deze blijkt niet te werken. Balen want we moeten oa een auto en accommodatie huren voor de laatste week. Dan onze plannen voor die tijd maar even bekijken.

Vrijdag 19 december
Timme maakt steeds meer ontwikkeling door. Het 'vormendoosje' had Timme al heel lang en hij kan al heel lang het cirkelvormige vormpje in het juiste gat stoppen, maar nu gaat plotseling de hele doos goed. Ook heeft hij geleerd achteruit te lopen en oefent dat te pas en te onpas. Omdat het internetten gisteren niet echt lukte besluiten we om 's ochtends apart te gaan: Remco en Timme gaan naar een playgroup en Karin gaat naar de McDonalds waar ze gratis internet hebben. Bij het wegrijden van de camping let Remco echter niet goed op en bezorgt Karin een hartverzakking, gelukkig lette de automobilist van rechts wel goed op en loopt het met een sisser af. We hadden ons zo voorgenomen extra voorzichtig te zijn nu de camper is verkocht! Timme heeft een heerlijke ochtend en speelt met alle nieuwe speeltjes, Remco drinkt koffie met de dames van de playgroup. We ontmoeten elkaar weer bij de McDonalds waar we dan ook maar besluiten te lunchen. Voor Timme eerst nog een boterham 'dada' (pindakaas), daarna frietjes. Na de boodschappen te hebben gedaan gaan we naar een camping in Nelligen waar een gloednieuwe waterspeeltuin is aangelegd. Dat moeten Remco en Timme natuurlijk wel uitproberen! We eten licht (na de Mc-Lunch) met soep, brood en voor Timme een potje. Hij wil ook graag soep en we laten hem dat zelf eten. Tot grote trots van papa en mama gaat dat super, hij heeft snel in de gaten dat hij zijn lepel niet moet omdraaien (dat kon nog wel met bv. yoghurt). Karin's internet-werk heeft zijn vruchten afgeworpen en accommodatie en auto worden geboekt voor de laatste week als we de camper niet meer hebben.

zaterdag 20 december
De dag begint met een skype-rondje, eens kijken wie online is. Jacky blijkt online te zijn en Karin kletst eens lekker bij. Toch een raar idee dat wij nu in Australië zijn en de rollen over een half jaar omgedraaid. Op de camping is ook een 'jumping pillow', een groot springkussen. Hier laat Timme zien dat hij steeds beter kan springen, hij komt al echt los met 2 benen. Een 'vriendinnetje' is dol op hem en knuffelt hem flink, maar de liefde is niet echt wederzijds... Hij leeft zich helemaal uit en vindt het ook super om languit te vallen. We rijden naar Mogo, een historisch goudzoekersdorp en nu een dorpje met allerlei kleine winkeltjes. Die blijken helaas hun beste tijd te hebben gehad en veel bijzonders zien we niet, dat moet dus goed gemaakt worden met koffie en cake...In Timme's slaap rijden we door naar Narooma, waar we op zoek gaan naar dolfijnen. Deze leven hier voor de kust en willen wel eens op de surf-golven spelen. Helaas niet als wij kijken, maar de kust is hier prachtig met mooi blauw water en grote golven met surfers. Timme mag zijn eerste eigen inkopen doen: een pot pindakaas. Hij kiest hem zelf uit en betaalt ook zelf. Trots als een pauw loopt hij ermee naar buiten! Een paar kilometer buiten het dorpje ligt onze camping, een mooi in de bomen net achter het strand gelegen camping. Timme maakt een racebaan voor zijn dozer, waar hij steeds vaardiger in wordt: draaien, achteruitrijden en zo lukt ook al. Hij eet vandaag een bakje yoghurt helemaal zelf op en knoeit daar niet eens zoveel bij!

zondag 21 december
Dichtbij schijnt een pittoresk en artistiek dorpje te liggen : Tilba Tilba. Daar gaan we dus ook heen, het dorp ligt inderdaad schitterend in de heuvels. De kunst valt een beetje tegen, maar wel kopen we een superleuke Peruaanse gebreide trui voor Timme en drinken we een lekker kopje koffie/thee. 's Middags gaan we op zoek naar dolfijnen, maar vinden die niet. Wel een mooi uitkijkpunt (Delmeny) waar flink gesurfd wordt. Teruggekomen op de camping ontdekt Timme de ingegraven trampolines en leeft zich helemaal uit. Het buitenbad is verwarmd en heeft ook ondiep peutergedeelte, helemaal top dus.

maandag 22 december
Al weken oefenen we met Timme het antwoord op vraag “Waar gaan we naartoe met kerstmis?”: “Tathra. Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Na nog een keer trampolinespringen, waar Timme nu helemaal dol op is, zakken we af naar Tathra. In Bega maken we een tussenstop om boodschappen te doen en komen 's middags aan in Tathra, op een leuke kleine camping die vlakbij het strand ligt. We gaan gelijk het zwembad testen: niet al te groot maar wel net warm genoeg.

dinsdag 23 december
Na een lange rustige nacht, Timme heeft inmiddels zijn linker bovenkies gekregen, ontbijten we en gaan daarna wandelen. We lopen direct vanaf de camping naar een bos waar we een flink uur wandelen. Helaas gaat het langzaam een beetje regenen en schuilen we in de plaatselijke slager. Waar we dan maar meteen vlees voor de kerst bbq halen, 2 worstjes voor Timme en een lekkere biefstuk. Onderweg nog even langs de speeltuin zodat Timme ook aan de nodige beweging komt. Direct naast de camping ligt een bakkertje met heerlijk verse croissants en gebak voor bij de koffie. Timme zegt heel mooi “sois-sant”. Timme doet een middag slaapje en daarna lunchen we. We checken even de buien radar en zien dat het droog blijft vanmiddag. Timme en Remco maken nog een wandeling en Karin begint met het maken van een fotoalbum. Op de camping terug speelt Timme met de nodige kinderen in de speeltuin die op 50 meter van de bus ligt. Er zijn veel jonge kinderen hier en dat is met name voor Timme erg leuk. Timme en Remco maken nog een kerstballen slinger en hangen die in de palmboom naast de bus. We eten buiten macaroni uit de oven en toetje met yoghurt en natuurlijk een banaan voor Timme. Hij is er nog steeds dol op. Dan gaan we allemaal samen in bad en douche in de familiebadkamer. Timme krijgt zijn 1e scheerbeurt. En dan is het laat genoeg en gaat Timme slapen. We boeken op internet nog even het hotel voor als we in Singapore overnachten op het vliegveld. Lekker luxe in het Crowne Plaza, maar dat is dan ook het enige hotel dat op het vliegveld ligt.

woensdag 24 december
Vandaag in Merimbula, de laatste inkopen voor kerst gedaan. En net als in Nl is het hier super druk in de winkel. Op de camping staan maar een paar gezinnen. We hadden verwacht dat het vanaf 20 december, wanneer de schoolvakanties begonnen zijn, mega druk zou worden. Inmiddels weten we dat iedereen pas op 2e kerstdag, boxing day, vertrekt. Kerst wordt met de familie thuis gevierd. Vanaf 26 december is er aan de kust dan ook geen camping meer te krijgen horen we.
Kerstavond vieren we nauwelijks. De eerste keer zo ongeveer dat Karin niet naar de kerstnachtmis gaat, m.u.v een onverwachte kerstavond op de EHBO na de knieoperatie. Toch wel saai zo. Normaal is er na de kerstmis een uitgebreid kerstontbijt. Nu missen we de beschuit met muisjes en worstenbroodjes.

donderdag 25 december
Eindelijk is het dan 1e kerstdag. Het leek wel alsof Timme dacht/hoopte dat de kerstman zou langskomen 's nachts. Hij is van 23.00 tot 02.00 uur wakker geweest. Hij kon de slaap niet vinden. Dan lag hij weer even stil, schrok wakker, draaide in alle bochten, huilde soms etc. Uiteindelijk is hij heel dicht tegen mama aan in slaap gevallen en werd om 7.30 uur wakker. Tja, allemaal dus een beetje brak en dat terwijl het strak blauw is buiten. We ontbijten dan ook uitgebreid buiten in de zon/schaduw. We eten zelf gebakken bananenbrood, croissantjes, verse smoothie,yoghurt met vers fruit etc. De tafel versierd met het mooi sinterkersttafel kleed en servetten. We hebben kerstslingers opgehangen en een kerstballen touw gemaakt. Er zijn christmas crackers, we hebben onszelf ook uitgedost met voor Timme een echt wit kerst t-shirt, mama met kerst haarspeldjes met balletjes en klokjes en papa met een kerstmuts. Op en top kerst maar ergens missen we wel iets en iedereen...En dat terwijl de kerstman nog langs komt op de camping in zijn rode sportwagen. En nee Timme krijgt geen snoepjes dat vinden papa en mama niet goed. De kerstman meld nog even dat de tandarts sponsort.
Na het ontbijt lekker spelen op de camping en even naar het strand. Dan slaapt Timme en gaan we lunchen. Ook nu weer lekker uitgebreid met pannenkoeken! Daarna gaan we heerlijk naar het strand waar we eerst een kerstkaartfoto maken. Daarna spelen we heerlijk in de branding en nog steeds is het strak blauw. Aan het strand is het redelijk druk. Daarna nog even afspoelen in het zwembad op de camping. Hier zijn alle kids inmiddels verzameld en wordt er heerlijk gespeeld. Timme organiseert een waterspetballet op de rand en dirigeert zijn 2 vriendjes om naast hem te zitten. Dolle pret met z'n drieën en alle papa's en mama's.
En dan gaan we het kerstdiner klaarmaken: een heuse kerst bbq. Uitgebreid met veel vlees,vis groenten, sausjes etc. Timme 'sopt' al zijn eten in zijn sausje hij is daar dol op. En doet dit super netjes een echte dip en dan in de mond. We genieten heerlijk en vergeten zelfs foto's te maken van dit heugelijk kerstdiner.
Daarna nog even skypen met oma uit Buchten die jarig is en dan gaat Timme slapen. Hij is zo uitgeteld dat we hopen dat het een lange rustige nacht wordt. Wij skypen nog even met de rest van de familie en gaan niet al te laat naar bed.

vrijdag 26 december
Vandaag verlaten we, na een lange en rustige nacht, de kust en vertrekken naar de bergen naar Kosciuszko NP. We hopen dat het hier minder druk zal zijn. En dat blijkt ook zo te zijn. Als we rond lunchtijd in Cooma bij het informatiecentrum vragen om te bellen naar een camping in Jindabyne hebben ze daar nog plek voor de komende 2 nachten. We wilden nog zwemmen in Cooma maar de pool is dicht. Dus maar doorrijden. Op de camping is het redelijke druk maar nog niet afgeladen vol. Onderweg is het wel een stuk drukker op de weg en niet iedereen is even sociaal. We gaan nog even pootje baden in het meer en eten vandaag de restjes op van kerst.

zaterdag 27 december
Timme heeft weer een lange nacht gehad en is niet om 5.00 uur wakker geweest en in het bed van papa en mama beland. Het lijkt erop dat de nachten steeds beter worden. Na het ontbijt wandelen we een paar km naar het dorpje waar we brood en bananen kopen. Op de terugweg slaapt Timme heerlijk in zijn wandelwagen. Als we net bij de bus komen gaat het regenen en tillen we Timme met wagen en al de bus in. Maar onze buren hebben een autoalarm dat even later afgaat en dus schrikt Timme wakker. Het duurt dan altijd even voordat hij weer is bijgekomen en voor de lunch wil hij alleen maar dada (pindakaas) op zijn brood. Uiteindelijk gaat er 1 met dada en 1 met jam naar binnen. De paté proeft hij maar spuugt hij weer uit. Na de lunch gaan we naar het zwembad maar daar aangekomen is het toch dicht. En dit terwijl we 's ochtends even gekeken hadden en het open zou zijn, we zijn dan ook niet de enigen. Dan maar naar het park en de speeltuin. Op de camping gaat Remco nog even hardlopen en spelen Karin en Timme in de speeltuin en lezen boekjes. We dineren met vis en hashbrowns en bloemkool en Timme eet heerlijk. En nog een yoghurt met een banaan als toetje. Na een heerlijk ontspannen bad met papa duurt het wel nog bijna een uur voordat hij slaapt. Het is vandaag erg druk geworden op de camping en dus erg veel leven om ons heen. Hij leest tegenwoordig in het boek van Remco dat in zijn bed ligt. Het ziet er erg serieus uit. Maar hij houdt van boeken en vaak als we rijden leest hij en dan hoor je hem van alles zeggen etc. En het ziet er dan erg echt uit in zijn autostoel met een boek in zijn handen. Hij houdt er ook van om samen met papa en mama te lezen. Zijn boekendoos is in 6 maanden dan ook helemaal gevuld met boeken die we hadden meegenomen, toegestuurd en gekocht hebben.

zondag 28 december
Omdat we internet hadden en daardoor het weer konden volgen hebben we besloten om vandaag naar Kosciuszko NP te gaan en Mount Kosziuszko te beklimmen. Na het ontbijt doen we nog inkopen in Jindabyne en rijden om 10.30 uur naar het NP. Onderweg zetten we onze stoel en tafel op een campsite zodat we een plekje hebben als we terug komen en we verwachten dat dat pas laat zal zijn. Om 12.30 uur vertrekken we in Thredbo met de stoeltjeslift omhoog. Timme's big smile wordt hoe hoger we komen steeds groter. Hij vindt het fantastisch. We gaan dan ook 600 meter omhoog. Wel waait het enorm en als we bovenkomen worden we weggeblazen en daar zijn we niet al te goed op gekleed. Het is 2 km wandelen naar het uitkijkpunt op Mt Kosz. En de wind raast om ons heen. Ook is het een vreselijk druk wandelpad en helemaal aangelegd met een boardwalk. Omdat de wind blijft gieren en razen besluiten we om niet naar de top te gaan. Die ligt nog 4 km verder en wij hebben pijn aan onze oren. We hebben Timme's t-shirt met lange mouwen vervangen voor zijn fleecejas en het shirt om zijn hoofd en oren geknoopt. Met de wind in de rug zijn we, na nog even een overgebleven sneewveldje te hebben bewonderd, weer snel terug in het restaurant op de top. Hier drinken we warme chocomel en een babychino voor Timme. Timme vermaakt de hele tent met zijn dansjes. Hij houdt enorm van dansen en als hij muziek hoort begint hij te swingen. Met zijn billen, benen en armen. Iedereen geniet ervan. Remco besluit de 600 meter terug te lopen en Karin en Timme gaan met de lift weer naar beneden. Timme zegt tegen iedereen die we tegenkomen hallo en zwaait er flink op los. We zien allemaal stoere mannen met een mountainbike in de stoeltjeslift die de berg afrijden. Op het dorpsplein zijn kinderactiviteiten en Timme vermaakt zich al rondlopend goed. Er worden jongleerballen gemaakt van vogelzaad en ballonnen. Her en der verdwijnt er een bal in Timme's handjes...We kopen een fleecejasje voor Timme in de uitverkoop die hier volop bezig is.
Timme is zo moe geworden dat hij het stukje dat we terugrijden naar de camp in slaap valt en dat gebeurt maar zelden. Op de camp blijkt dat de Aussies toch niet zo sociaal zijn, ons plekje is ingepikt en niemand te bekennen. Gelukkig vinden we nog een plekje. Remco en Timme spelen nog een tijdje bij de rivier waar het een verzameling is van kinderen. Na het eten nog even binnen spelen. En Timme heeft zin om papa en mama te knuffelen. Hij komt met zijn armen breed op je afgerend als we op de grond zitten. Nog even douchen en dan heerlijk slapen, deze keer een stuk sneller.

maandag 29 december
Timme heeft vannacht waarschijnlijk eng gedroomd. Hij werd om 0.00 uur wakker en wilde niet meer slapen ondanks dat hij erg moe was. Hij sliep bijna weer maar toen het licht uitging begon hij weer te huilen. Uiteinldeijk is hij, na ruim een uur draaien,woelen, bovenop klimmen etc., dicht tegen mama aan in slaap gevallen. En hij was ook nog eens om 6.15 uur wakker dus allemaal niet al te fit vandaag. Na het ontbijt krijgt Timme zijn nieuwe sportschoenen aan en deze moet hij de hele camping laten zien. Met een big smile loopt hij overal langs. Als hij uitgepronkt is rijden we naar Cooma waar we inkopen doen en koffie drinken. Daarna nog anderhalf uur rijden naar Canberra. Hier gaan we even shoppen in een factory outlet maar daar zijn we snel weer klaar. Dus maar snel naar de camping. Gelukkig heeft deze nog een plekje vrij. De rest van de middag zwemmen, spelen en internetten we wat. We eten zelf gemaakte pizza, met kant en klaar bodem maar deze is van karton...Timme gaat waarschijnlijk voor de laatste keer in de camper in bad, de bak van IKEA. Dat is al lang geleden dus het valt op dat hij flink gegroeid is. Wel vindt hij het heerlijk en speelt en spat er flink op los. Om 19.30 uur valt hij uiteindelijk in slaap, deze keer hopelijk voor een lange nacht. Karin en Remco skypen nog even met de ouders van Remco en gaan dan ook slapen.

dinsdag 30 december
Zulke nachten daar tekenen we voor. Timme heeft in een keer doorgeslapen tot 7.30 uur. Heerlijk, nu moet mama ook niet om 6.15 uur wakker worden.
Tijdens het ontbijt skypen we met Karin's ouders en hierna rijden we Canberra in. Karin gaat lekker shoppen in een mega groot winkelcomplex en Remco en Timme houden het na de lunch voor gezien en gaan lekker zwemmen in het binnenbad. Timme geniet samen met papa van het zwemmen ondanks dat het een vreemd bad is speelt hij flink in het water. Hij gaat zelfs op zijn buik liggen in het ondiepe deel. Na 1 keer samen met papa van de lange glijbaan zegt Timme nee als papa vraagt of hij nog een keertje wil. Dus niet dan. Om 16.30 uur rijden we met zijn allen, en de nodige inkopen, weer naar de camping. Nog even heerlijk springen op het lucht kussen en dan eten, toetje, even spelen, kort afdouchen en naar bed. Timme heeft altijd wat last van eczeem en gaat dus altijd goed in de crème en lotion. Hij vindt dit allemaal prima en kan al crème zeggen. Ook zegt hij 'arm; als die aan de beurt is. Ook het insmeren met zonnebrandcrème vindt hij geen probleem en werkt prima mee. Timme speelt nog een tijdje met de lampjes rond zijn bed en gaat dan lekker slapen.

woensdag 31 december t/m zaterdag 3 januari
woensdagochtend brengen we een bezoekje aan het oorlogsmonument in Canberra. We zijn hier al vroeg en helaas is alles pas om 10.00 uur open dus lopen we alleen buiten wat rond. Ze hebben hier heerlijke trappen die Timme zonder hulp op en af kan lopen. Daarna nog even inkopen doen zodat we vanmiddag oliebollen kunnen bakken en appelbeignets. Daarna rijden we naar Goulburn waar we op de camping eerst het meel maken. Nadat alles een uur gerezen heeft gaan we in de campkeuken aan het bakken. Gelukkig geen enorme vetlucht in de bus. Helaas is het deeg van de oliebollen nauwelijks gerezen en deze smaken dan ook niet echt lekker. Maar de appelbeignets zijn super. Timme en Remco spelen op de camping en Timme geniet van de miniatuurtreintjes die hier staan en rijden. Hij is er stil van. Voor het avond eten vieren we ons oud al. Heerlijk met soep en bollen. En natuurlijk met sterretjes. Timme kijkt zijn ogen uit op en rond de feestelijke tafel. Ook is Elmo weer van de partij. Zowel de soep als de appelbeignets vindt hij erg lekker. En na een bad met papa gaat hij dan ook heerlijk slapen. Wij kijken nog even naar het vuurwerk op tv om 21.00 uur. Een enorm feest in Sydney maar om daar samen met Timme heen te gaan was te druk en lastig. En ook wij slapen voor 0.00 uur. In Australië heb je alleen georganiseerd vuurwerk dus we slapen heerlijk door tot 7.15 uur. Ons nieuwjaar gaan we vieren in Jervis bay. samen met Justin, Katja, Anouk, Andy en 'big' Tim. Ze hebben een groot huis gehuurd en voor ons is er nog een slaapkamer over. Heerlijk weer een echt huis etc. Wij genieten volop. Ook is het erg fijn weer eens mensen voor langer dan een paar uur te zien/spreken. Het duurt enige tijd voordat Timme is ontdooid maar ook dan komt hij helemaal los. Hij lijkt wel een beetje verliefd te zijn op Katja, natuurlijk met lang blond haar en een 6 maanden zwangere buik. Soms als hij haar weer ziet lijkt het wel alsof hij helemaal blij wordt en niet weet wat hij met al die gevoelens moet. Als Katja en Anouka tv kijken doet hij alles om hun aandacht te trekken, hij toont al zijn kunsten en als ze dan af en toe om de tv lachen is hij helemaal blij. Op maandagavond spelen we tot 23.00 uur pictionary, erg moeilijk in het engels maar wel super gezellig. Op donderdag gaan we naar het strand, wandelen wat en hangen wat rond in het huis. Het is een beetje lastig omdat Timme een iets ander ritme heeft lopen wij een paar uur voor maar al met al gaat het prima. Vrijdag 11.00 uur gaat iedereen weer naar huis en stappen wij in de bus. Erg wennen zo maar ook wel weer lekker met ons 3-en. We rijden tijdens Timme slaap naar een strand een paar km verderop waar we de hele middag spelen en wandelen. Het is ondanks de weersvoorspelling beter weer geworden. Omdat we geen camping hebben gereserveerd en alles vol is rijden we maar terug naar het dorpje. Eerst eten we bij de speeltuin, waar Timme zijn pet kwijt raakt en dit de hele tijd zegt: 'pet?' en zijn armen wijd ophaalt. en zelfs papa zegt omdat hij hem samen met papa niet kon vinden. Maar papa gaat nog een keer zoeken en komt gelukkig met pet terug. Timme straalt helemaal. We rijden terug naar de straat van ons huis van de afgelopen dagen en parkeren de bus op straat. We zien wel wat er gebeurt.
Omdat we ons super vermaakt hebben hadden we weinig tijd om uitgebreid te schrijven dus maar een kort stukje van deze erg fijne dagen.

zondag 4 januari
We worden om 5.45 uur gewekt door Timme die na inspectie blijkt weer een nieuwe hoektand te hebben. Nog 1 kies onder en dan heeft hij ze eindelijk allemaal en kunnen we weer goed slapen...We zijn dus vroeg op pad na het ontbijt. We gaan naar een speeltuintje aan de haven. Hier zien we dolfijncruise boten liggen en omdat het wind stil is besluiten we een tripje te gaan maken. We vertrekken om 9.30 en we zijn de haven nog niet uit of de dolfijnen zwemmen al om de boot. We zien er heel veel en genieten van de tocht. Rond 11.00 uur is Timme erg moe maar hij houdt het goed vol en om 11.30 zitten we alweer in de bus en 1 minuut later slaapt hij. We rijden naar Kiama waar we naar het strand gaan maar het waait nogal en de branding is daardoor te sterk. Maar er ligt ook een camping met een mooi groot zwembad en speeltuin waar we dan ook maar gebruik van maken. We eten fish en chips in de haven en rijden vervolgens naar een plekje in Kiama waar we de bus in een wijk parkeren voor de nacht. de campings zijn vol en het beviel prima afgelopen nacht.

maandag 5 januari
Ook vanochtend is Timme weer vroeg op. We hebben gisteren vergeten brood te kopen dus het worden de restjes yoghurt en cruesli die we opeten voor het ontbijt. Hierna rijden we Kiama in waar we eerst naar het informatiecentrum gaan om te kijken of ze een camping in Wollongong kunnen reserveren. Helaas we worden doorverwezen naar Wollongong zelf. Dan nog even wat wandelen langs de ruige kust en naar een speeltuin voor Timme. Onderweg nog bij de lokale bank navragen hoe we ervoor kunnen zorgen dat het geld dat we over 3 dagen krijgen voor de camper ook zo veilig en snel mogelijk op onze rekening komt. Dan nog even koffie met gebak en dan rijden we met een slapende Timme naar Wollongong. Het informatiecentrum belt alle 4 campings af maar helaas nergens plek. Dat wordt dus weer illegaal camperen in een wijk. Eerst nog even met de camper langs een Ford garage omdat we voor de verkoop een 'blue slip' nodig hebben. Een keuringsbewijs dat de bus in orde is. Helaas kunnen ze dat pas morgen doen, ergens in de dag maar we moeten de camper dan om 8.00 uur al brengen. Tja, nu maar hopen dat er geen mankementen aan de bus zijn zodat we ook nog kosten moeten maken om deze zsm te herstellen. Hierna gaan we naar het strand en speelt Timme heerlijk in een lagoon waar het water, doordat het eb is geworden, heerlijk warm is geworden. Hij zit/ligt, tijgert (krokodilt), spettert er op los.
Na de middag snack, deze keer een zak dorritos chips die we samen opeten (chips krijgt hij zelden en hij smikkelt dus heerlijk mee), gaat hij nog een hele tijd spelen. Omdat het water in de bus opraakt douchen we het zeewater en zand af onder de koude douche. Timme is een held! Dan zoeken we een plekje voor de nacht en omdat we te laat zijn om boodschappen te doen eten we allerlei restjes op: pannenkoeken, spaghetti van de 'Wiggles' in een blikje voor Timme (die ook nog een stuk pannenkoek eet, hij heeft weer een paar vreet dagen), appelgebak en ijs uit de vriezer. Onze voorraad raakt zo wel op voordat we de bus inleveren.

dinsdag 6 januari
Na weer een nacht in een wijk te hebben gestaan en eigenlijk best goed geslapen te hebben brengen we de camper naar de garage. Omdat we niet weten hoe lang het gaat duren nemen we spullen mee voor de hele dag inclusief zwemspullen. Gelukkig is de garage dicht bij het centrum en lopen we erheen. Er is daar ook een supergrote speeltuin waar Timme zich lekker vermaakt. Het is leuk om te zien hoe hij contact probeert te maken met andere kinderen. Hij vindt met name schommelen steeds leuker en zeker als het lekker hard en hoog gaat. We gaan met zijn drieën nog even shoppen en drinken een kopje koffie. Remco gaat met Timme naar het park om hem te laten slapen zodat Karin nog even verder kan shoppen. De garage belt helaas met slecht nieuws: we hebben nieuwe banden nodig voor de blue slip en die zijn niet voorradig, dat gaat nog 2 dagen duren. We wisten wel dat er nieuwe banden nodig waren, maar hadden juist afgesproken met de kopers dat zij dat zouden doen. In dat wachten hebben we natuurlijk geen zin en brengt ook de overdracht in gevaar. Flink verhit, en dat niet door de fel schijnende zon, komen we aan bij de garage en leggen onze toch wat penibele situatie uit. Gelukkig blijken ze daar wel begrip te hebben en er wordt alsnog gezocht naar banden, die gelukkig gevonden worden. Met blue slip en nieuwe voorbanden rijden we om 4 uur weg en gaan naar de dichtstbijzijnde camping richting Sydney. We wisten wel dat dat geen 'luxe camping' is (anders was er ook geen plek vrij), maar dat deze ingeklemd ligt tussen snelweg en spoorweg (beiden op zo'n 10 meter afstand...) is wel een tegenvaller. Het is echter te laat om alternatieven te zoeken en doen het hier maar mee. We hebben in ieder geval weer stroom, water en douches.

woensdag 7 januari
Na een toch wel wat onrustige en rumoerige nacht zijn we om 6.30 al weer wakker. We liggen nog even in ons bed en genieten van de een na laatste keer wakker worden in onze bus. We ontbijten met pannenkoeken en rijden dan richting Sydney. Onderweg blijkt het lampje van reparatie te branden, ja erg fijn zo....Dus eerst maar even naar de garage. Blijkt dat het het lampje is van de beurt en die zijn ze gisteren vergeten uit te zetten. Dan op weg naar een carwash. Deze blijkt naast een indoor speeltuin met café te liggen dus hier brengen we de rest van de ochtend door. Timme geeft voor het eerst spontaan een knuffel aan een ander meisje van een jaar of 2 oud, met natuurlijk blond haar. Tijdens Timme's slaap rijden we naar de McDonald waar we vanuit de bus gebruik kunnen maken van het gratis draadloos netwerk. Waar de Mac toch al niet handig voor is. We rijden nog een stukje door en lunchen in een parkje voordat we de huurauto gaan ophalen. Dit doen we bij een tankstation dat tevens als verhuur locatie dient. Tja, we hebben een goedkope auto gehuurd maar die zou 1 jaar oud zijn. Als we de grote bak van iets dichterbij bekijken blijkt hij onder de krassen en roestplekken te zitten en heeft 175.000km gelopen. Erg aardig om een grotere auto aan te bieden maar zo oud hoeft nou ook niet. We klagen flink en omdat het vakantie is er niks meer te krijgen. Uiteindelijk krijgen we 15 % korting...Daar doen we het dus maar mee want we hebben wel een auto nodig voor de laatste dagen. Hierna rijden we naar de camping waar het zowaar gaat regenen, niet al te handig als je moet inpakken en alles verhuizen naar de auto. Maar na 10 min. is het weer droog en het is nog steeds erg warm, 36 graden en wind stil. Remco en Timme gaan zwemmen (en hier raken we waarschijnlijk Timme's stoere surfpak kwijt) en Karin gaat inpakken etc. We hebben nog een laatste bbq met natuurlijk worstjes, kip, maiskolf en aardappel zodat we in stijl afscheid nemen van 6 maanden leven in de bus en op campings ed. We krijgen buren uit Schotland met 4 kids die 3,5 weken met een camper op vakantie zijn en heel veel km rijden. Timme is voor het slapen gaan even flink overstuur waarschijnlijk van alle veranderingen en drukte. Maar uiteindelijk kijkt hij vanuit zijn bedje zijn ogen uit naar de spelende buurkinderen en omdat het de laatste nacht is vinden papa en mama het geen probleem als hij pas om 20.30 uur gaat slapen. We maken de laatste dingen af en praten nog een tijdje na over alle avonturen voordat ook wij onze laatste nacht in gaan. Helaas heeft Timme weer buikpijn, toch iets te veel mais gegeten, en is hij een tijdje wakker en komt uiteindelijk maar in het grote bed slapen. En als laatste nacht is dat wel zo gezellig.

donderdag 8 januari
Timme wordt om 7.00 uur wakker en we staan snel op om de laatste dingen nog te doen want om 9.00 hebben we afgesproken om de bus af te leveren bij Linda en Drogie. Alle spullen passen gelukkig in de auto en 9.15 zijn we er. Eerst de papieren afhandelen en de cheque ontvangen. Dan alles uitleggen en om 11.00 uur rijden we, na uitgebreid afscheid genomen te hebben van de bus (Timme geeft hem een dikke kus en knuffel en dan is het echt over...) met Drogie naar de bank om de cheque in te wisselen.
Het duurt tot morgenochtend om er zeker van te zijn dat alles goed is gegaan dus nog wel even spannend. We rijden via een paar wijken waar we voor Loek, Jacky, Jip en Tijl (Karins broer en fam. die over een paar maanden naar Sydney verhuizen) even rondkijken en video maken naar The Entrance. Hier hebben we voor 4 nachten een appartement gehuurd. Heerlijk om weer eens ruimte te hebben en je spullen uit te kunnen stallen etc. Het lijkt een beetje klein Scheveningen met het nodige vertier op de waterfront. Niet echt iets wat we verwacht hadden maar het is wel gezellig en er is voor Timme veel te spelen in de speeltuin en waterspeelplek. Timme geniet oa van de lift en het grote bed. Hier gaat hij meteen op springen en duiken vanaf de opstaande rand achter het bed. Tja, en een bult op zijn achterhoofd hoort erbij als hij na de landing achterover valt. het is redelijk goed weer en we verkennen nog even de boulevard voor het eten. Daarna gaan we samen in het grote bad en Timme valt heerlijk in slaap in zijn eigen camping bedje waar hij al bijna 7 maanden niet meer in heeft geslapen. Binnen 5 minuten is hij vertrokken naar dromenland. Wel wordt hij nog 2 keer wakker met tandpijn en uiteindelijk ligt hij vanaf 5.00 uur samen met ons in het grote bed waar hij zo waar tot 8.30! uur slaapt.

vrijdag 9 januari
Dus heerlijk uitgeslapen de 1e nacht (Timme dan, wij iets minder). Na het ontbijt gaan we inkopen doen in een shopping mall in de buurt. Hier zien we dat gelukkig de cheque die we geïnd hadden op onze australische bankrekening is gestort. We voelen ons dus rijk. Op de terugweg naar ons nieuwe huisje slaapt Timme in de auto. Na de lunch gaan we naar Pete's pelican show kijken op de waterfront. Deze is van bijzonder laag niveau en we lopen dus wat rond en Timme speelt in de speeltuin. Om 3.30 uur is er pelikaanvoeren. Hier komen enorm veel mensen op af en pelikanen. Maar na een minuut of 5 zijn de vissen op en druipt iedereen weer snel af. We gaan nog even zwemmen in het zwembad van ons appartement maar het is buiten net te koud en het waait stevig. Omdat we wat te vieren hebben gaan we uit eten maar de kwaliteit/prijsverhouding is erg matig. Gelukkig smaakt het toetje goed en vertrekken we met een redelijk voldaan gevoel. We leggen Timme steeds later in bed in de hoop dat de jetlag een beetje meevalt. We proberen het tijdsverschil al van 10 naar 8 uur te brengen en hem elke dag een kwartier later naar bed te doen. Tot op heden lukt dat erg goed.

Zaterdag 10 januari.
We worden om 7.30 uur gewekt en na het ontbijt, deze keer pannenkoeken (ze hebben hier handige flessen waar je alleen nog maar water bij hoeft te doen en dan bakken maar die 'american' pancakes) met fruit. Daarna gaan we wandelen in het Wyrrabalong nationaal park in de buurt. Bij de start zijn ze foto's aan het maken voor de vrijwillige reddingsbrigade. Het ziet er wel spannend uit maar omdat het allemaal nep is lijkt het net niet echt. We lopen langs de kust naar Shelly Beach waar Karin en Timme na de koffie op het strand spelen en Remco terugloopt om de auto halen. Er zijn activiteiten van de plaatselijke surfschool met oa gratis surflessen. Uiteindelijk besluit Remco hier aan mee te doen en schrijft zich in voor de les van 3 uur. We gaan nog even inkopen doen voor de lunch en het avondeten en dan weer terug naar het strand. Het is inmiddels ook erg mooi weer geworden dus genieten maar.
En dat doet Timme volop. Hij gaat met Remco mee en steelt de show. Eigenlijk heeft Timme dus zijn 1e surfles. Hij doet super goed mee met alle oefeningen op het strand, op de plank liggen, peddelen, opspringen en in positie komen etc. Jammer dat we thuis een beetje ver van het strand wonen maar als we hier zouden blijven zou Timme het wel weten. Hij mag helaas niet mee het water in...maar Remco vermaakt zich met peddelen en omrollen en af en toe een seconde op de plank staan. Maar na 6 maanden Australie moet je dit wel gedaan hebben. Timme kijkt erg geïnteresseerd toe vanaf de kant en blijft bijna de hele tijd bij Karin op schoot zitten. De rest van de middag spelen we heerlijk op het strand. De spaghetti gaat er 's avonds dan ook als koek in en Timme valt om 20.00 uur heerlijk in slaap en droomt over zijn toekomstige surfcarrière.

zondag 11 januari
Timme slaapt in een keer door tot 7.30 uur, toch vaker doen zo'n surflesje. Na het ontbijt gaan we eerst naar een marktje in de buurt. Hier is een kleine kinderboerderij gemaakt en Timme aait en knuffelt met alle dieren. Het kalfje, de lammetjes en de bokjes zijn favoriet en krijgen allemaal ook nog een knuffel voordat we weer gaan. De konijntjes zijn leuk om te zien maar aaien maar op schoot nemen vindt hij iets minder leuk. Daarna gaan we (weer) naar een shoppingmall. In de krant hadden we gezien dat er flinke opruiming was in een buitensport zaak en Remco's rugzak, die 14 jaar geleden is aangeschaft voor zijn stage reis naar Australië, is aan vervanging toe. Mooi moment dus voor een nieuwe aanschaf. En dat lukt gelukkig ook.
Hierna rijden we naar Avoca beach waar we lunchen aan het strand en nog een tijdje op het strand en in de rockpool spelen. Dan gaan we nog even zwemmen in de pool van ons appartement. Timme vindt het zwemmen met name leuk als het lekker warm water is en dat is het nu ook. Hij springt weer lekker van de kant en zijn beentje bewegen steeds meer mee.
dan lekker spelen met zijn dozer, eten, nog even een kleine wandeling buiten en dan naar bed. Tijdens het boekje lezen geeft hij aan dat hij moe is door Elmo al te gaan kussen. Dus maar meteen naar bed.

maandag 12 januari
Vandaag verlaten we ons appartement hier om te verhuizen naar Bondi Junction, midden in Sydney. Nadat we alles hebben ingepakt, tja in een paar dagen maken we er een zooitje van, rijden we met een wakkere Timme naar Hornsby. Hier lopen we wat rond en maken video beelden voor de familie uit Guttecoven/Born die hier over een paar maanden gaan wonen.
In de shoppingmall drinken we koffie en vervolgens rijden we in Timme's slaap naar onze laatste verblijfplaats. Deze keer nog een groter appartement, met een uitzicht over de stad en het strand bij Bondi Beach. Als we alles naar boven gebracht hebben met de trolley, waar Timme heerlijk bovenop gaat zitten en geniet van al die tripjes met de lift, gaan we naar het wereldberoemde strand van Bondi, Bondi beach. En na een uur betrekt zowaar de lucht en krijgen we een klein regenbuitje. Maar na 30 minuten is het weer helemaal blauw en dat blijft het totdat we het vliegtuig instappen.
We hebben met Justin en Katja afgesproken om te gaan bbq-en op Bronte beach. Het is weer heerlijk om hun te zien en Timme is helemaal in de wolken want hij ziet eindelijk Katja weer. Hij knuffelt en kust er flink op los. Justin heeft zich behoorlijk uitgeslooft en we genieten dan ook volop van deze uitgebreide bbq. Timme gaat tegenwoordig rond 20.30 uur pas naar bed en dat is nu wel zo handig. Er is ook een speeltuintje bij het strand waardoor ook Timme zich uitstekend vermaakt. Om 21.00 uur rijden we naar ons appartement waar Timme meteen heerlijk in slaap valt.

dinsdag 13 jan
En omdat Timme laat in bed ligt is hij pas om 7.30 uur wakker. We ontbijten met verse broodjes want de bakker in het naastgelegen winkelcentrum is al vroeg open. Na het ontbijt gaan Timme en Remco met de trein en ferry naar Taronga zoo. En Karin gaat shoppen in de mega grote shoppingmall en koopt de laatste souvenirs. Met als topper een heuse lifesavers-outfit voor Timme. De zoo ligt super mooi zo midden in de stad. En tijdens de vogelshow geniet je ook van het uitzicht op Harbour Bridge en het wereldberoemde Operahouse. Het is de 1e keer dat Timme aangeeft dat hij mama mist. Tijdens de lunch wijst hij naar de lege stoel naast papa en vraagt “Mama?” en wijst waar mama moet gaan zitten.
We koken voor de laatste keer zelf en genieten van een heuse australische maaltijd: friet met broodje hamburger (met kaas, spek, rode biet en ei erop). We beseffen dat er toch echt een einde gaat komen aan deze heerlijke reis.

woensdag 14 januari
Onze laatste dag voor vertrek. Na het ontbijt pakken we alles in. Alles past gelukkig in onze tassen en we verwachten niet al te ver boven de toegestane 60 kg te zitten. We hadden veel boeken en reisgidsen bij ons op de heenweg maar die blijven allemaal achter in dozen voor Loek en Jacky. Ook moeten we keuzes maken uit al Timme's speelgoed en boeken die we de afgelopen maanden verzameld hebben. Maar Katja is 6 maanden zwanger dus alles krijgt een uitstekende bestemming (oa autostoel,kinderstoel en de 'dozer').
Na de lunch gaan we naar Bronte beach. Voor de laatste keer genieten van het heerlijke weer, strand, zee en zon. Timme leeft zich lekker uit met het zand en water.
Als afscheid gaan we met Justin en Katja uit eten bij de mexicaan. In de lounge genieten we nog van een heerlijk dessert en praten we na over de reis en onze toekomst. Uiteindelijk nemen we uitgebreid afscheid en hopen elkaar binnen een paar jaar weer te zien of in Australië of in Europa.
In het appartement pakken we de laatste kleine spullen in en gaan dan met een zwaar gevoel de laatste nacht in.

donderdag 15 januari
En dan is de dag van vertrek eindelijk aangebroken. Enerzijds willen we erg graag naar huis en iedereen weer zien. Anderzijds willen we nog lang van deze manier van reizen met ons drietjes blijven genieten, erg dubbel. Na het ontbijt laden we de auto in en gaan nog even zwemmen in het zwembad van het appartementencomplex. Dan rijden we richting vliegveld waar we nog een stop hebben bij Eastlake shopping centrum. Hier doet Timme zijn slaapje in de wandelwagen en lunchen we uitgebreid voordat we de auto inleveren en naar het vliegveld gaan. We checken om 3.00 uur in en we hebben exact 60 kg bagage bij ons. Timme kijkt een uur vanuit de gate naar de vliegtuigen, hij is er helemaal door gebiologeerd. En om 5.00 uur gaan we dan eindelijk de lucht in. We vliegen met de nieuwe airbus A380. We hadden ons met Timme een beetje op het ergste voorbereid maar hij doet het super! Geen enkel huiltje totdat we thuis komen. Hij vermaakt zich prima in zijn stoel en slaapt heerlijk in de bassinette (wieg) Bij Singapore Airlines krijg je die tot 14 kilo. Wel is hij iets te lang maar opgekruld slaapt hij heerlijk. Als we 7 uur later in Singapore landen wordt hij vrolijk wakker, an dat terwijl het voor zijn gevoel 1.00 uur in de nacht is. Maar hij geniet van het landen, het vliegveld, bagage ophalen etc. We hebben een hotel meteen bij de terminal waar we landen en morgen ook weer vanaf vertrekken. We lopen dus zo ons bed in. We hebben een heerlijke luxe kamer met 2 2-persoonsbedden. Zelfs het babybedje is 1 bij 1 meter.

vrijdag 16 januari
We slapen alle drie heerlijk en worden om 8.30 uur pas wakker. Dan natuurlijk genieten van het luxe ontbijtbuffet. Timme kiest allemaal lekke dingetjes, een croissant en een chocoladebroodje deze keer. En yoghurt met fruit etc. Hierna nog even lekker zwemmen in met mooi zwembad, wat wel een beetje koud water heeft voor Timme's begrip maar die is dan ook een mega kou kleum. Dan lekker in het mooie bad en onder de regen douche op onze kamer. Nog een lekker kussen gevecht en springen op de bedden voordat we om 12.00 uur uitchecken. We lopen zo naar de check-in balie. Het hotel is zo luxe dat we onze eigen tassen niet eens mogen dragen.
We lunchen bij dezelfde thai als op de heenreis en ook nu weer heerlijk. Timme kijkt tijdens het eten naar alle vliegtuigen die voor onze neus opstijgen en landen. Live tv dus. En dan begint het laatste stukje. Nog 12 uur vliegen. We hebben nu 3 stoelen want het vliegtuig is niet helemaal vol. Na de maaltijd gaat Timme heerlijk slapen. 2 uur voor aankomst maken we hem wakker. Wij hebben iets minder goed geslapen want als er turbulentie is moeten we Timme op schoot nemen en na 4 keer komt er dus weinig van slapen. Maar we hebben een goede nacht gehad en komen om 20.30 uur aan dus we zullen vast wel lekker slapen. En dan eindelijk landen we in Frankfurt, snel de bagage ophalen en dan door de deuren. En hier staat een heel ontvangstcomité: oma en opa x2, Chris, Aniek, Loek, Jip en Marianne. Timme lijkt er een paar te herkennen want hij staat stil en kijkt naar opa's en oma's. Toch een beetje bekend van skype? We kussen en knuffelen met iedereen, lezen het spandoek dat Jip gemaakt heeft en krijgen tekeningen van alle neefjes en nichtjes. We zijn super blij iedereen weer te zien en zij ons. Even een kopje thee en dan nog 2,5 uur naar huis rijden. We slapen in Buchten. Rond 2 uur duiken we moe maar voldaan ons bed in. Timme en Remco slapen tot 7.30 uur, Karin is na een uurtje of 2 weer wakker. Tja, dat is dus de jetlag.

Zaterdag 17 januari
Na het ontbijt in Buchten en het spelen met Jip en Tijl gaan we naar ons eigen huis. Hier komen we met ons drietjes aan. Wat vinden we ons eigen huis stil en kaal maar ook weer helemaal 'eigen' en vertrouwd. Timme kijkt zijn ogen uit tijdens de rondleiding in ons huis. Op de badkamer hebben we het erover dat we 7 maanden met dezelfde ruimte gedaan hebben in onze bus. En nu weer zeeën van ruimte. De rest van de dag hebben we bezoek en ruimen een beetje op. En 's middags zien we dan ook eindelijk Bo weer. Hij lijkt ons zelfs te herkennen en gaat snel weer op zijn eigen vertrouwde plek liggen. En Timme, die vindt Bo erg groot en houdt afstand, maar na een paar dagen zijn ze grote vrienden en beste maatjes. Timme gaat Bo inmiddels een paar keer per dag eten geven. Hij probeert dan een bakje brokken uit de kast te halen maar tot op heden hebben papa en mama daar nog steeds op tijd een stokje voor kunnen steken.

Nawoord
En dan nu, 2 weken later, voelt alles weer heel gewoon. Het is heerlijk iedereen weer te zien en dat hebben we dan ook volop gedaan. De jetlag heeft met name Karin lastig gevallen, de eerste paar nachten zijn erg kort en erg vroeg weer op. Timme en Remco daarentegen slapen vanaf de 1e nacht uitstekend.
Timme moet erg wennen aan het alleen zijn. Maar ja, na 8 maanden elke minuut bij papa en/of mama geweest te zijn. Maar er wordt goed geoefend en omdat Remco nog niet hoeft te werken kan hij rustig opbouwen bij het kinderdagverblijf. We praten nog vaak over deze reis en we zullen er nog vaak en veel met super mooie herinneringen aan terug denken. Maar ook worden er al weer nieuwe plannen gemaakt voor over een jaar of 6... Tot dan moeten we weer gewoon doen wat iedereen doet: aan het werk ed. Morgen is Karin's 1e werkdag weer en begint het 'gewone' leventje weer...