Sydney Townsville 2 Timme 1e verjaardag - Reisverslag uit Sydney, Australië van RemcoKarinTimme Pasman - WaarBenJij.nu Sydney Townsville 2 Timme 1e verjaardag - Reisverslag uit Sydney, Australië van RemcoKarinTimme Pasman - WaarBenJij.nu

Sydney Townsville 2 Timme 1e verjaardag

Door: Timme

Blijf op de hoogte en volg RemcoKarinTimme

25 Augustus 2008 | Australië, Sydney

Timme´s 1e verjaardag

Om 6.00 uur vond ik het wel tijd om aan de dag te beginnen. Eerst lekker knuffelen met papa en mama, wat een boel knuffels op deze morgen zou er iets te vieren zijn? En er hangen slingers op. Ja hoor ik word vandaag 1 jaar. Toen de kaarten van de opa's en oma's open gemaakt. Wat een mooie kaarten waren dat (ik wijs en nu nog steeds vaak naar want ze hangen op in de camper).
En begonnen met het uitpakken van de cadeautjes. De hele dag door heb ik af en toe iets open gemaakt. Wat een super speelgoed etc. Bedankt allemaal!!!
Mama had pannekoeken gemaakt voor ontbijt, mijn favoriet. Mmm lekker smullen. Nadat ik nog even met mijn nieuwe speeltjes gespeeld heb toch maar even slapen want je moet natuurlijk een beetje fit blijven. Na mijn slaapje kwam als verrassing een super heerlijke taart: banaan,aardbei en slagroom. Wat heb ik daar heerlijk van gesmuld. Ik was wel een beetje beduusd dat ik daar zomaar van mocht eten. De slagroom werd van de banaan gelikt en de banaan ging naar de ibis die speciaal op mijn feestje kwam. Na de taart lekker spelen in de speeltuin en naar het zwembad. Hebben jullie mijn stoere wetsuit al gezien? Het water was wel erg koud hoor. 'S middags naar Airlie Beach,spelen in de speeltuin met andere kinderen en uit eten. Frietjes!!!! 'S avonds was ik helemaal op maar het was een super verjaardag geweest.
Ookal was er niemand gekomen van alle mensen die ik had uitgenodigd. Zouden ze me nu al vergeten zijn­...

De dag erna zijn we naar de Whitsunday islands geweest. Met de bus en boot naar Daydream Island. Hier was het zwembad verwarmd en hebben we heerlijk gezommen. Het is een klein eilandje dat je in 10 minuten overwandelt met een groot resort erop.
Ook maken we een uitstapje naar het Great Barrier reef. En onderweg zien we dan toch nog de walvissen. Ze zwemmen opeens heel dicht bij de boot en geven een mooie show weg. wat een mega grote beesten die toch nog al die kapriolen uithalen. Remco maakt een mooie duik bij het rif en we maken een tochtje met een onderwaterboot zodat we allemaal een kijkje onderwater hebben genomen. Het is 2,5 uur heen en weer terug met de boot maar het was het allemaal waard.

Omdat het weer nog steeds niet echt lekker zomers is rijden we maar weer door naar Townsville. Het is een graad of 21 maar vaak bewolkt of regen.
Uiteindelijk blijkt het ook hier te regenen en zijn de voorspellingen niet veel beter. We hebben een paar duizend kilometer gereden en horen van alle inwoners dat het normaal veel mooier weer is etc. Ja daar hebben wij weinig aan. We hadden eigenlijk langer aan de Oostkust willen blijven maar omdat we toch wel wat warmer en droger weer willen hebben, oa warmere nachten, besluiten we om de grote doorsteek door de outback te gaan maken.
We kijken hier erg naar uit ondanks alle waarschuwingen etc.

• 25 Augustus 2008 - 18:12

Juliëtte En Marcel:

Gulpen - 25 aug 08 Geweldig over de natuur van Australië te lezen. Ons Zuid Afrika verhaal ligt nog vers in het geheugen. Timme nog gefeliciteerd met je 1e verjaardag. Wacht nog effe met achter de meisjes aan te gaan!